SSANGYONG REXTON MY 2021

SsangYong lanceert vernieuwde Rexton

  • Rexton maakt comeback als topmodel met vijf- en zevenzitter
  • Nieuwe dieselmotor levert meer vermogen en is zuiniger (202 pk, 441 Nm)
  • Comfortabele achttrapsautomaat met shift-by-wire technologie
  • Veilige vierwielaandrijving met sperdifferentieel
  • Bijkomende uitrusting met digitaal tellercluster (12,3 inch), adaptieve cruise control en inductieve smartphonelader
  • Lancering maart 2021

SsangYong herlanceert eerstdaags de Rexton, het topmodel binnen de SsangYong-range die in 2020 tijdelijk uit het gamma verdween en enkel beschikbaar bleef als lichte vrachtwagen. ​ Dankzij een nieuwe 2.2 dieselmotor is de grote, luxueuze SUV andermaal conform aan de heersende emissienormen. De eerste generatie Rexton kwam in 2001 op de markt en werd in 2017 vernieuwd. De nieuwe versie die we vandaag zien, is gebaseerd op de Rexton die in 2017 werd gelanceerd maar kreeg – vroeger dan gepland – een grondige update die zowel de look, het interieur, de uitrusting als de motorisatie omvat. De nieuwe Rexton is meteen bestelbaar en is te koop vanaf 39.490 euro .

NIEUWE LOOK

Uiterlijk is de nieuwe Rexton meteen herkenbaar aan het brede en aangepaste radiatorrooster met honingraatmotief. Er komen smalle full ledkoplampen met individuele projectorlampen en dagrijlichten in de vorm een ledstrip en geïntegreerde richtingaanwijzers. De hertekende voorbumper maakt het verschil met horizontale lijnen en twee elementen op de zijkanten die het centrale gedeelte omvatten. Achteraan vallen de nieuwe lichtunits op die dezelfde smalle lay-out delen met de koplampen. Ze maken eveneens gebruik van ledtechnologie en de vernieuwde richtingaanwijzers werken eveneens met spaarzame led diodes. De achterbumper krijgt een minimalistische en luxueus ogende vormgeving dankzij verfijnde elementen zoals de dubbele en horizontaal gevormde uitlaatsierstukken. ​ ​

COMFORTABELER INTERIEUR

De nieuwe versie biedt andermaal een riante uitrusting aan een bijzonder scherp tarief, en dat is één van de voornaamste troeven van de SsangYong ten opzichte van zijn concurrenten in dit segment. Zelfs de standaardversie is al zeer volledig uitgerust en krijgt bovenop de bestaande afwerking een navigatiesysteem met bluetooth communicatiemogelijkheden én een verwarmd stuurwiel. De Rexton zal voor het eerst ook beschikbaar zijn met een digitaal tellercluster (12,3 inch) en een inductieve smartphonelader. Het digitale dashboard kan de bestuurder ook personaliseren door te kiezen tussen verschillende ‘screen modes’ met klassieke wijzerplaten of numerieke voorstellingen. Op de centrale console worden de bekerhouders naast de versnellingspook ingeplant, wat een stuk ergonomischer is. Boven het vak van die bekerhouders komt ook een roldeksel zodat je het ook als opbergvak kan gebruiken. Verder is de achterbank aangepast met het oog op meer zitcomfort door het zitvlak iets de verhogen. Ook de lengte van het zitkussen werd langer om bij lange ritten de passagiers meer ondersteuning te bieden. Afhankelijk van de gekozen versie biedt de Rexton vijf of zeven zitplaatsen. Bij die laatste versie wordt een derde zetelrij met twee inklapbare zitplaatsen voorzien. ​

NIEUWE AANDRIJFLIJN

Eén van de voornaamste nieuwigheden is de 2.2 liter grote viercilinder dieselmotor die voldoet aan de Euro 6d (step 2) emissienorm. De viercilinder turbomotor is bijzonder krachtig met een vermogen van 202 pk (+15 pk). Even belangrijk is de trekkracht die de dieselmotor levert en de 441 Nm (+20 Nm) aan koppel komt bovendien al vrij vanaf 1.600 opm, waardoor toerentallen én verbruik laag blijven. Deze motor wordt altijd aan een achttrapsautomaat gekoppeld die perfect inspeelt op de karakteristieken van de motor. Door optimaal gebruik te maken van de beschikbare trekkracht, blijven de motorregimes laag, wat ook het geluidscomfort in het interieur ten goede komt. De transmissie werd eveneens vernieuwd en de behuizing is opgebouwd uit één element, wat het gewicht reduceert. Verder werd alles in het werk gesteld om de interne wrijving te beperken en de transmissie met acht versnellingen wordt elektronisch aangestuurd via ‘shift by wire’ technologie.

LUXUEUS WERKPAARD ​

De Rexton biedt uiteraard de look en het comfort van een grote SUV, maar hij is ook perfect inzetbaar als werkpaard want dankzij de vierwielaandrijving die het vermogen verdeelt over de voor- en de achteras al naargelang de rij-omstandigheden, is de wagen ook perfect inzetbaar op ruwer terrein. Er komt voor het eerst ook een vergrendelbaar centraal sper-differentieel waardoor de Rexton ook zijn tractie behoudt bij erg veeleisende terreinomstandigheden. Dit vertaalt zich bovendien in een sleepvermogen tot 3,5 ton ​ (in afwachting van de homologatie) zodat deze SsangYong ook zware aanhangwagens of zelfs een motorboot kan trekken. De constructeur voorziet eveneens Trailer Sway Control dat voorkomt dat een aanhangwagen zou gaan slingeren. Dit systeem maakt gebruik van de remmen (ESP) en de actieve elektronische stuurbekrachtiging om de mogelijke slingerbeweging van de aanhangwagen te onderdrukken. De wagen kom ook met Hill Start Assist, Hill Descent Control en Active Roll-Over Protection wat erg nuttig kan zijn bij terreingebruik.

RIANTE UITRUSTING

De Rexton zal beschikbaar zijn in drie afwerkingsniveaus: Crystal, Quartz en Sapphire. De Crystal is enkel beschikbaar als vijfzitter en beschikt onder meer over navigatie, Bluetooth, parkeersensoren rondom, verwarmd stuur en led koplampen en kost met vierwielaandrijving en automaat 39.490 euro. De Quartz (44.990 euro) komt met dual zone airco, 18” velgen, privacy glass, een akoestische voorruit, knie-airbags en airbags achteraan. De Sapphire (49.990 euro) voegt daar nog een TPU-kunstlederen interieur, digitaal teller cluster, inductielader, rijstrookassistent, intelligente snelheidsregelaar, dodehoekcontrole en een sper-differentieel aan toe.

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Lengte ​ ​ ​ ​ ​ ​ 4.850 mm

Breedte ​ ​ ​ ​ ​ 1.960 mm

Hoogte ​ ​ ​ ​ ​ 1.825 mm

Wielbasis ​ ​ ​ ​ ​ 2.865 mm

Rijklaar gewicht ​ ​ ​ ​ 2.070 kg

Sleepvermogen ​ ​ ​ ​ 2,7 tot 3,5 ton ​ (afwachting homologatie)

Verbrandingsmotor ​ ​ ​ ​ diesel, 2.157 cc,

Vermogen ​ ​ ​ ​ ​ 148 kW/202 pk bij 3.800 opm

Koppel ​ ​ ​ ​ ​ ​ 441 Nm tussen 1.600 en 2.600 opm

Overbrenging ​ ​ ​ ​ ​ ​ 8-trapsautomaat

Aandrijving ​ ​ ​ ​ ​ inschakelbare vierwielaandrijving

Tankinhoud ​ ​ ​ ​ ​ 70 l

Topsnelheid ​ ​ ​ ​ ​ 184 km/u

CO2-emissie ​ ​ ​ ​ ​ 214 g/km (WLTP )

Folder

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over SsangYong Motors Middle Europe

 

KGM zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

KGM breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650 verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. KGM boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) – de voormalige Sovjetunie – kan KGM rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over KGM en zijn producten kunt u surfen naar KG MOBILITY (kg-mobility.com).

Neem contact op met

Pierstraat 229 2550 Kontich

+32 3 450 04 00

info@ssangyong.be

www.kgm.be