SsangYong Musso & Grand Musso

Elegante werkpaarden

  • Enig Koreaans alternatief in dit segment
  • Uniek compromis als pick-up
  • Geschikt voor zwaar werk

Onze Musso pick-up blijft trouw op post en zet de rest van zijn carrière rustig verder. Hij gedijt in een vrij specifieke markt, en om hier het verschil te kunnen maken is het belangrijk om een product met een uitgesproken identiteit te bieden. Heel wat andere spelers (een Duits merk met een ster, een Franse constructeur en een populaire Italiaanse speler) moesten in 2020 vroegtijdig de handdoek in de ring gooien in deze marktniche. De Musso en Grand Musso overleefden 2020 wel omdat ze anders zijn dan hun concurrenten.

De meest verfijnde binnen dit segment

Omdat hij gebaseerd is op een bijzonder verfijnde Full Size SUV (de Rexton), is de Musso is in de eerste plaats één van de meest esthetisch geslaagde pick-ups. Dat geldt uiteraard voor het koetswerk en de cabine, maar ook voor het interieur. Dat is immers precies hetzelfde als dat van de Rexton, waardoor de Musso dezelfde afwerkingskwaliteit, hetzelfde ontwerp en een vergelijkbare uitrusting geniet. Deze aanpak staat mijlenver van de klassieke utilitaire aanpak en biedt op het kwaliteitsniveau van een gezins-SUV…

Daarnaast deelt de Musso niet alleen de uiterlijke kenmerken met de Rexton, maar ook zijn wielbasis. Het is de enige pick-up die op de achteras geen bladveren gebruikt, maar van verfijnde multilink ophanging. Het resultaat is een dempingscomfort dat absoluut uniek is binnen dit segment. Daarom is deze wagen ook veel aangenamer voor zowel particuliere gebruikers - die steeds vaker overstappen op pick-ups - als professionele gebruikers. Je zou kunnen stellen dat deze technische keuze compromissen oplegt voor wie de auto als werkpaard inzet. Dit klopt tot op zekere hoogte, maar de Musso staat zijn mannetje…

3,5 ton

Zowel de SsangYong Musso als Grand Musso blijven onvervalste werkpaarden die voor geen enkele klus terugdeinzen. Met een laadvermogen tot 850 kg biedt de Musso een zeer interessant nuttig laadvermogen in zijn segment, en hij mag bovendien een geremde aanhanger tot 3 ton slepen. Alsof dat niet volstaat, beschikt de Grand Musso, over een laadbak die 31 cm langer is (totale lengte: 5.405 mm), biedt hij een laadvermogen van 1.061 kg en mag hij zelfs 3,5 ton slepen.

Kortom, bij de SsangYong Musso draait het allerminst om schone schijn!

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over SsangYong Motors Middle Europe

 

KGM zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

KGM breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650 verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. KGM boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) – de voormalige Sovjetunie – kan KGM rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over KGM en zijn producten kunt u surfen naar KG MOBILITY (kg-mobility.com).

Neem contact op met

Pierstraat 229 2550 Kontich

+32 3 450 04 00

info@ssangyong.be

www.kgm.be