SsangYong op het Salon van Brussel 2020

Een jaar om weer op te leven

SsangYong op het Salon van Brussel 2020

  • Einde van een moeilijk jaar voor het merk ​ ​ ​ ​ ​ ​
  • Marktintroductie van de gloednieuwe Korando
  • Facelift van de Tivoli
  • De Rexton krijgt binnenkort een update
  • De Musso pick-up toont zijn spieren· ​ ​ ​ ​ ​ 
  • Afscheid van de Rodius en XLV ​ 

Welkom het Autosalon van Brussel dat ook dit jaar weer een belangrijke afspraak is omdat het andermaal een "groot" salon is. We zullen er geen doekjes om winden: het afgelopen jaar is voor SsangYong wat moeilijker geweest. We kregen immers af te rekenen met de onzekerheid van een maatschappij die evolueert en dat was ook bij de consument voelbaar. Strengere CO2-normen en de transitie van diesel naar benzine waren erg complex voor een gamma als het onze. Desondanks hebben Koreaanse merken de gave om snel de juiste beslissingen te nemen zodat ze zonder te aarzelen het hoofd kunnen bieden aan een nieuwe marktrealiteit. Precies daarom kijken we 2020 positief tegemoet. Dat doen we zoals gewoonlijk met opgerolde mouwen en de nodige ​ vechtlust. Hieronder leest u hoe we dat zullen aanpakken. 

Om te beginnen werden de cruciale modellen van ons gamma enkele weken geleden vernieuwd. We hebben een gloednieuwe generatie van de Korando gelanceerd en die oogt aantrekkelijker dan ooit tevoren. Hij kan overtuigen met een uitstekende kwaliteit/prijs verhouding.

Ook onze compacte Tivoli kreeg een update. Beide modellen zijn voortaan beschikbaar met een turbo benzinemotor, iets wat in ons gamma ontbrak, vooral op een moment dat consumenten steeds minder geneigd waren om een diesel aan te schaffen.

De Rexton zit momenteel in een overgangsfase, want er wordt gewerkt aan een aangepaste versie die in september wordt verwacht. Hierover leest u meer informatie verder in het persdossier. ​ ​ Vorig jaar was hij niet op de stand te vinden, maar dit jaar kan u de jongste telg van onze Musso-familie ontdekken: de Grand Musso; een langere, meer gespierde versie die bovendien extra sleepvermogen biedt. 

Tot slot zullen we dit jaar afscheid nemen van een vaste waarde voor ons merk. Het minste wat je van dit model kan zeggen, is dat hij over de tong ging en in die zin heeft hij bijgedragen tot de naambekendheid van SsangYong. Onze beroemde Rodius MPV zorgde vaak voor controverse, maar wie de moeite nam om hem te leren kennen, werd even vaak fan. Begin 2020 zal onze vermaarde Rodius uit de catalogi verdwijnen.

U raadt het al, de nieuwe technische aanpassingen, de facelifts en het verdwijnen van bepaalde modellen moet u vooral in het licht de nieuwe Europese CO2-regelgeving zien die op 1 januari 2020 van kracht wordt. Europa eist dat constructeurs hun verantwoordelijkheid nemen, en dat is precies wat SsangYong doet. Kortom, er ligt flink wat werk op de plank voor het komende jaar, en voor we een nieuwe afspraak maken voor een update over 12 maanden, wensen we u een goed Salon en een fantastisch 2020, zowel op professioneel al op persoonlijk vlak.

NL Salon 2020 - SsangYong Korando_TH.docx

DOCX - 29 Kb

NL Salon 2020 - SsangYong Musso_TH.docx

DOCX - 17 Kb

NL Salon 2020 - SsangYong Rexton_TH.docx

DOCX - 17 Kb

NL Salon 2020 - SsangYong Tivoli_TH.docx

DOCX - 28 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over SsangYong Motors Middle Europe

 

KGM zag in 1954 het levenslicht als gespecialiseerde terreinwagenbouwer en is daarmee de oudste autofabrikant van Korea. De voorbije 60 jaar is het merk uitgegroeid tot een wereldspeler met een volledig gamma SUV’s en vrijetijdsvoertuigen.

KGM breidt zijn internationale aanwezigheid uit met een klantgericht management als hoeksteen. Het bedrijf brengt zijn SUV’s aan de man via 1.650 verkooppunten verspreid in 115 landen. Na West-Europa en Zuid-Amerika zette het merk ook voet aan wal in groeilanden als China en India. KGM boort vandaag ook nieuwe markten aan in Centraal-Amerika, Oost-Europa, Zuidoost-Azië en Afrika.

In Europa en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) – de voormalige Sovjetunie – kan KGM rekenen op een distributienet van zo’n 700 dealers in 32 landen, waaronder de Benelux, Bulgarije, Duitsland, Frankrijk, Hongarije, Italië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Het bedrijf ondersteunt zijn aanwezigheid met een Europees onderdelendistributiecentrum in Nederland en een Europees hoofdkwartier in Frankfurt, dat de snelgroeiende activiteiten van het merk in Europa actief ondersteunt.

Voor bijkomende informatie over KGM en zijn producten kunt u surfen naar KG MOBILITY (kg-mobility.com).

Neem contact op met

Pierstraat 229 2550 Kontich

+32 3 450 04 00

info@ssangyong.be

www.kgm.be