SsangYong XLV
SsangYong BREIDT HET TIVOLI-GAMMA UIT MET DE XLV
- Polyvalente compacte SUV combineert stijl met extra laadruimte
-
Euro 6 benzine- en dieselmotoren van 1,6 liter
-
Manuele zesversnellingsbak en Aisin-zestrapsautomaat
-
4x4 met multilinkophanging achteraan voor meer terreinvaardigheid en extra veiligheid in winterse omstandigheden
-
Hoog veiligheidsniveau inclusief 7 airbags
-
Erg uitgebreide standaarduitrusting
De markt van de compacte cross-overs kent een snelle groei – iets waar SsangYong op inpikte door in 2015 haar eerste kleine SUV te lanceren: de Tivoli. Die is meteen uitgegroeid tot de meest succesvolle nieuwe wagen van het merk.
De Tivoli wordt overal enthousiast onthaald en geprezen omdat hij een antwoord biedt op een breed scala van consumentenwensen. Zo biedt hij om te beginnen comfortabel plaats aan vijf volwassenen én hun bagage, die ze kwijt kunnen in een van de grootste kofferruimtes van het segment, terwijl veel andere auto’s in dit segment het “downsizen” te ver doorgedreven lijken te hebben.
SsangYong gaat nu een stap verder en lanceert de XLV: zeg maar de verlengde variant van de Tivoli die nog meer laadruimte en praktische bruikbaarheid aanreikt. De auto werd vorig jaar voor het eerst als XLV Air conceptmodel getoond op het autosalon van Frankfurt, waar hij kreeg uiterst positieve reacties kreeg van zowel de bezoekers als de media. De productie van het model kon dan ook niet uitblijven.
De XLV staat op hetzelfde onderstel als de Tivoli, de 2600 mm lange wielbasis incluis. Vanaf de C-stijl is zijn koetswerk echter beduidend langer: 238 mm om exact te zijn, zodat de laadruimte tot een enorme 720 liter uitbreidt. De stijlelementen die de Tivoli kenmerken, werden bewaard, inclusief zijn harmonieus geïntegreerde SUV-koetswerkontwerp, coupélook en vloeiende daklijn.
De XLV, die werd ontworpen om veelzijdige en multifunctionele oplossingen te bieden aan allerlei soorten klanten, biedt precies die veelzijdigheid die bij ieders levenswijze past: het is een gezinswagen met plaats voor buggy’s en reisbedjes voor kleine kinderen, fietsen en golfclubs voor sportievelingen en materiaal en uitrusting tijdens de werkweek.
De XLV wordt aangeboden met naar keuze een 1,6-liter op benzine of een even grote dieselmotor, die aan de Euro 6-normen voldoen en naar keuze met een handgeschakelde zesversnellingsbak of Aisin-zestrapsautomaat en met twee- of vierwielaandrijving leverbaar zijn.
De veiligheid van de inzittenden was een topprioriteit bij het ontwikkelen van deze auto, die over zeven airbags (vooraan en opzij, gordijnairbags en een exemplaar voor de knieën van de bestuurder), een multifunctioneel ESP (Electronic Stability Program), Active Rollover Protection, Brake Assist, Hill Start Assist, ESS (Emergency Stop Signal), een bandendrukcontrolesysteem en gordeldrachtverklikkers op alle vijf de plaatsen beschikt.
Na zijn internationale debuut op het autosalon van Genève zal de SsangYong XLV in Europa en elders ter wereld te koop aangeboden worden vanaf de maand mei. SsangYong verwacht volgend jaar meer dan 100.000 op het Tivoli-platform gebaseerde auto’s te verkopen.
STYLING EN DESIGN
De XLV, waarvan de naam is afgeleid van eXciting smart Lifestyle Vehicle, is ontworpen als een multifunctionele SUV die door zijn extra lengte over een grotere koffer beschikt om hem nog praktischer te maken voor gezinsgebruik.
Het design van de XLV, dat gebaseerd is op SsangYong’s ‘Nature Born 3 Motion’-designfilosofie, haalt zijn inspiratie uit de kracht en dynamiek van de natuur. Sleutelelementen van dit design zijn zijn dynamische looks, zijn sterke koetswerkvormen en de harmonieus geïntegreerde coupéachtige daklijn. Samen zorgen deze elementen voor de slanke, sterke en mannelijke look van een shooting brake. De XLV wil veel meer zijn dan louter een praktisch transportmiddel. Hij heeft ook aandacht voor rijcomfort, veiligheid en rijgenot. De XLV past perfect in de nieuwe filosofie van het merk die opteert voor modern gelijnde stads-SUV’s die veel rijplezier bieden.
Als praktische gezinswagen pakt de XLV uit met een ruim interieur waar vijf grote volwassenen kunnen plaatsnemen en genieten van de uitstekende been-, schouder- en hoofdruimte, naast de enorme koffer met 720 liter inhoud en talloze bergvakken.
Koetswerkontwerp
Het ontwerp van de buitenzijde van de XLV wordt gekenmerkt door subtiele en tegelijk dynamische karakterlijnen die ritmisch over het koetswerk lopen. Het ontwerp van de voorzijde refereert naar de gespreide vleugels van een arend en zorgt door de zuivere integratie van het radiatorrooster en de koplampen voor een tegelijk slanke en brede look. Een van de andere opmerkelijke kenmerken van de recente conceptcars van SsangYong is de zwarte D-stijl. Naast zijn sportieve en dynamische buitenstijl biedt de XLV ook een voor het segment opmerkelijk grote binnenruimte voor zowel de passagiers als hun bagage. De daklijn geeft de auto een lage en sportieve look terwijl de schuine zwarte A-stijlen hem een weids en open aanzicht geven in profiel.
Interieurontwerp
Net als aan de buitenkant wordt ook binnenin een dynamische omgeving gecreëerd met het modernisme van een luxueuze, stijlvolle en eigentijdse leefruimte.
Hoewel het compact blijft, creëert het luxueuze interieur een ruime, lichte en luchtige leefruimte voor vijf passagiers, terwijl de breedte van het dashboard hier opnieuw wordt benadrukt door de vorm van de gestrekte vleugels van een vogel, die de ruimte-indruk verder vergroot.
Het dashboard werd ontworpen om het de bestuurder en zijn passagiers makkelijk te maken om hun draagbare toestellen aan te sluiten en persoonlijke voorwerpen handig op te bergen.
Het ergonomisch ontworpen onderaan afgeplatte stuurwiel biedt een optimale grip en maakt de bestuurder één met de auto, terwijl de lederen bekleding klasse uitstraalt. Het stuur kan ook verwarmd worden, voor meer comfort in de winter. De aantrekkelijke instrumenten in cilindervorm werden recht voor de bestuurder geplaatst. Ze kunnen aan ieders smaak aangepast worden doordat de bestuurder voor de achtergrondverlichting ervan de keuze heeft uit zes verschillende kleuren.
Interieurruimte
De genereuze bagageruimte van maximaal 720 liter is ruim genoeg voor een heel gamma aan materiaal voor buitenactiviteiten. Door de tweede zetelrij neer te klappen wordt de bijkomende laadruimte gecreëerd die van een lifestyle-SUV verwacht wordt.
De tweede zetelrij is opgesteld in een hoek van 32,5 graden en de zo goed als vlakke vloer garandeert dat drie volwassenen zelfs op lange trajecten comfortabel achterin zitten. De achterzetels kunnen ook op verschillende manieren omgeklapt worden, onder meer in 60:40-verdeling.
De XLV biedt talrijke praktische opbergruimtes in het interieur, waaronder de ruimte in de centrale console die voldoende plaats biedt voor een iPad, het handschoenkastje met legplank, een open vak en een bagagevak. Daarnaast is er in elk van de opbergvakken van de deuren voor- en achteraan telkens ook plaats voor een fles van 1,5 liter.
Ook beschikt de kofferruimte nog over meerdere nuttige voorzieningen, waaronder een haakje voor winkeltassen of andere zakjes, een 220V/110V-omvormer, een bagagenet en een verborgen bergruimte onder de vloer.
Kleuren en materialen
De XLV is verkrijgbaar in acht prikkelende koetswerkkleuren die nog verder gepersonaliseerd kunnen worden door te opteren voor een tweekleurige combinatie van dak en koetswerk voor nog meer stijl en individualisme.
Voor het interieur kan gekozen worden voor natuurlijk beige of zwart, en beide kleuren kunnen gecombineerd worden met een luxueuze stof, kunstleder met Geonic-print of luxueus echt leder.
Wie een sportieve en vastberaden look wil geven aan zijn XLV kan kiezen voor het rode lederen interieur dat topklasse rood leder voor de zetels, deurbekleding en centrale console combineert en harmonieus past bij het sportief ontworpen stuur en het met titaniumkleurige en rode accenten uitgevoerde dashboard.
PRESTATIES
Aandrijving
De XLV wordt aangeboden met naar keuze een 1.6 op benzine of op diesel die beiden aan de Euro 6-norm voldoen. De 128 pk sterke e-XGi160 benzinemotor zorgt voor optimale rijefficiëntie, de 115 pk sterke e-XDi160 dieselmotor combineert krachtige prestaties met een voorbeeldige zuinigheid.
De nieuw ontworpen e-XGi160 benzinemotor levert een maximumvermogen van 128 pk bij 6.000 toeren met een maximum koppel van 160 Nm bij 4.600 o/m. Hij biedt optimale prestaties, zowel in de stad als op de autosnelweg, met uitstekende NVH-karakteristieken (noise, vibration & harshness). Zowel de benzine- als de dieselmotor met manuele versnellingsbak beschikken over het ISG-systeem (stop/start) om tegemoet te komen aan de vraag naar een lagere CO2-uitstoot.
De nieuwe e-XDi160 Euro 6 dieselmotor levert een maximumvermogen van 115 pk bij 3.400 tot 4.000 toeren en een koppel van 300 Nm tussen 1.500 en 2.500 o/m. Hij komt zacht, progressief en krachtig uit de hoek en is uitgerust met een E-VGT turbolader van de vijfde generatie die voornamelijk bij lage en gemiddelde snelheden de prestaties maximaliseert voor snellere reacties en meer rijplezier.
De 1.6 dieselmotor stoot niet meer dan 117 g/km CO2 uit (voorwielaandrijving, handgeschakelde versnellingsbak met Stop/Start), terwijl de 1.6 op benzine 159 g/km uitstoot, eveneens in de versie met voorwielaandrijving, manuele versnellingsbak en Stop/Start.
Er worden twee overbrengingen aangeboden. De handgeschakelde zesversnellingsbak werd ontworpen om bij lage tot middelhoge snelheden voor een optimale verbruiksefficiëntie te zorgen in combinatie met progressieve acceleraties voor gebruik in het dagelijkse verkeer, met tegelijk ook minder lawaai en trillingen door het geavanceerde ontwerp van de versnellingsbaktandwielen.
Daarnaast is er ook een automatische zestrapsversnellingsbak van Aisin. Deze beproefde automaat is ontworpen voor een optimale verbruiksefficiëntie met minimaal vermogensverlies en staat garant voor zachte, dynamische schakelovergangen. Accelereren doet hij vlot en comfortabel door zijn Quick Shift Control en de geoptimaliseerde versnellingsbakverhoudingen.
De auto werd getest volgens de Duitse DIN-standaard voor kwaliteit en betrouwbaarheid, met dezelfde testprocedure die ook door Europese premiumconstructeurs wordt gebruikt.
Weggedrag
De XLV is uitgerust met een elektrische stuurbekrachtiging om de inspanningen aan het stuur te verminderen en tegelijk bij te dragen tot de veiligheid en het comfort door het optimaliseren van het stuurgevoel. Tegelijk helpt de stuurbekrachtiging het verbruik te drukken door de bekrachtigingsmotor enkel in te schakelen wanneer nodig.
Het Smart Steer-systeem biedt drie verschillende stuurmodi: Normal, Comfort en Sport. Zo kan de bestuurder naargelang van zijn voorkeur het stuurgevoel aanpassen aan de rijomstandigheden. Er zijn verschillende instellingen voor veilig en comfortabel sturen bij parkeermanoeuvres, bij lage snelheden of in stadsverkeer met veel stoppen en optrekken, of voor rijden op de snelweg bij hoge snelheden.
Voor meer rigiditeit en veiligheid rusten de motor en de voorwielen op een subframe, terwijl de McPherson-veerpoten en schroefveren voor een voorbeeldig rijcomfort en stabiliteit zorgen bij hoge snelheid.
De achterwielophanging maakt gebruik van een torsieas en achteraan gemonteerde veren die licht maar duurzaam zijn en garant staan voor soepel en stabiel rijden. De XLV 4x4 doet een beroep op een multilinkachterwielophanging voor comfortabel rijden op de openbare weg en voor meer wieluitslag en grip offroad.
Een geïsoleerd dubbelwandig tussenschot tussen de motorruimte en het passagierscompartiment draagt verder bij tot het verminderen van het motorlawaai in het interieur.
Intelligente vierwielaandrijving
Vierwielaandrijving zit in het DNA van SsangYong, en dat wordt ook duidelijk bij de XLV, die verkrijgbaar is met intelligente vierwielaandrijving. Het elektronisch gestuurde “on demand”-systeem verdeelt het vermogen tussen de voor- en achterwielen, terwijl het zich voor optimale prestaties automatisch aan het wegoppervlak en de rijomstandigheden aanpast.
In normale rijomstandigheden stuurt het systeem al het vermogen naar de voorwielen voor een lager verbruik, en het schakelt automatisch over naar vierwielaandrijving bij sneeuw of op natte en gladde ondergrond. Het stuurt dan een deel van het vermogen naar de achterwielen om zo voor de nodige rijstabiliteit te zorgen. Voor nog meer stabiliteit en gemoedsrust, in het bijzonder bij het rijden op hellingen, werkt de vierwielaandrijving samen met het Hill Start Assist, dat het vermogen dat wordt doorgegeven aan de wielen continu monitort om aandrijfslip tegen te gaan. Voor nog betere remprestaties en dus veiligheid staat de vierwielaandrijving ook onder het toezicht van het ESP en het ABS.
Offroadcapaciteiten
De XLV is erg competent offroad. Met zijn bodemvrijheid van 167 mm, een aanrijhoek van 20,0 graden, een afrijhoek van 20,8 graden en een hellingshoek van 17,0 graden staat hij ook garant voor opmerkelijke prestaties op het onverhard.
VEILIGHEID
Net als de Tivoli is ook de XLV ontworpen om extreem veilig te zijn en beschikt hij over talrijke moderne veiligheidsvoorzieningen.
Hij is uitzonderlijk sterk dankzij zijn koetswerkstructuur, die voor 38,5% bestaat uit geavanceerd staal met hoge treksterkte (Advanced High Strength Steel). Om de impact van aanrijdingen te minimaliseren werden 10 belangrijke delen van de auto versterkt met warmtegevormd staal, dat een sterkte biedt van 1500 Mpa. Gewoon staal houdt het bij 600 Mpa.
Bij de bijkomende actieve veiligheidsvoorzieningen vinden we het ESP (Electronic Stability Program) dat voortdurend talrijke functies controleert. Het monitor de snelheid en de balans van de auto, het motorvermogen, de pedaalstand en de stuurhoek en grijpt in op de motor en de remmen wanneer de bestuurder de controle over de auto dreigt te verliezen ten gevolge van weersomstandigheden of plotse richtingsveranderingen.
De Active Roll over Protection en Brake Assist-systemen voorkomen dat de auto zou omkantelen bij plotse richtingsveranderingen bij hoge snelheid, en verhogen de remkracht wanneer de bestuurder onvoldoende druk op het rempedaal zou uitoefenen in een noodsituatie. Het Electronic Brake-force Distribution-systeem en het ABS (Anti-lock Brake System) verdelen de remkracht naar de voor- en achterwielen naargelang van het aantal passagiers en het gewicht van de belading, terwijl het tractiecontrolesysteem het doorslippen van de wielen voorkomt door de remmen en het motorvermogen te controleren.
Daarnaast beschikt de XLV nog over andere veiligheidsvoorzieningen als Hill Start Assist en een noodstopsignalisatiesysteem dat de vier knipperlichten activeert wanneer er een noodremmanoeuvre wordt uitgevoerd.
Passieve veiligheid
Voor een maximale bescherming van de passagiers is de XLV uitgerust met zeven airbags: twee frontale airbags en een exemplaar voor de knieën van de bestuurder en zijdelingse- en gordijnairbags voor zijdelingse bescherming. Daarnaast is er ook het Advanced Safety Restraint System dat de passagiers veilig op hun plaatsen houdt bij een aanrijding, in combinatie met dubbele gordelspanners die de veiligheidsgordels automatisch aanspannen om de passagiers beter te beveiligen bij een impact.
Andere veiligheidsvoorzieningen zijn de grote remschijven voor- en achteraan, een bandendrukcontrolesysteem dat de bestuurder onmiddellijk waarschuwt bij een wijziging in de toestand van de banden, LED-dagrijlichten voor een betere zichtbaarheid en een geluidssignaal dat waarschuwt wanneer een of meerdere van de vijf veiligheidsgordels niet vastgemaakt werden terwijl er iemand op de betreffende stoel zit. Standaard beschikt hij over halogeenkoplampen en voor nog betere verlichting en veiliger rijden ‘s nachts zijn 25 Watt-xenonlampen (HID, High Intensity Discharge) verkrijgbaar als optie.
COMFORT & GEMAK
De XLV biedt zijn inzittenden alle voordelen van een SUV in combinatie met het comfort en het gemak van een klassieke berline. Zijn ruime interieur voor- en achterin maakt de XLV uiterst geschikt voor dagelijks én vrijetijdsgebruik.
De semi-kuipzetels zijn ergonomisch ontworpen en zijn op bepaalde plaatsen steviger dan op andere om zo voor een uitstekend comfort in combinatie met een ideale ondersteuning te zorgen bij het rijden en in het bijzonder in de bochten. Overal werd gebruikgemaakt van materialen van topkwaliteit, en de zetels gaan getooid met kwaliteitsvolle stiksels voor nog meer exclusiviteit.
De bestuurderszetel beschikt over ventilatie met twee snelheden om voor extra comfort te zorgen bij warm weer. Voor meer comfort bij koude weersomstandigheden is er de zetelverwarming voor- en achterin, alsook het verwarmde stuurwiel.
De digitale dual zone automatische airconditioning houdt de passagiers koel door het voortdurend controleren van de buitentemperatuur en vochtigheidsgraad, terwijl de inzittenden voorin de temperatuur naar hun eigen wensen kunnen instellen. Daarnaast kan de manuele airconditioning door de bestuurder op zeven verschillende niveaus ingesteld worden.
De XLV beschikt over een nieuw ontworpen MP3-infotainmentsysteem en een hogeresolutiescherm van zeven duim. Een USB/AUX-aansluiting biedt gebruikers de mogelijkheid om muziek van hun eigen audiotoestellen af te spelen, terwijl de handsfree Bluetooth-installatie veilig gebruik van een mobiele telefoon mogelijk maakt. De passagiers kunnen ook hun iPod en iPhone gebruiken dankzij de iPod-aansluiting. Het zeven duim grote scherm wordt aangewend door het TomTom-navigatiesysteem en door de achteruitrijcamera.
Een nieuw ontworpen inklapbare sleutel met afstandsbediening is standaard en een smart key-systeem is als optie verkrijgbaar. Een rood verlicht instrumentencluster is standaard en als optie kan geopteerd worden voor een supervision-instrumentengeheel in combinatie met heel heldere LCD-displays voor de boordcomputer, versnellingsindicator, buitentemperatuur, bandendruk en andere belangrijke informatie.
De bestuurder van de XLV kan de kleuren van de instrumenten naargelang van zijn voorkeur kiezen uit zes kleuren (rood, blauw, geel, hemelsblauw, wit en zwart), zowel overdag als ‘s nachts. Daarnaast creëert de sfeerverlichting onder aan de deuren en de centrale console ‘s nachts een rustgevende omgeving in het interieur.
Parkeersensoren voor- en achteraan maken parkeren veiliger. Tot de overige standaarduitrusting behoren richtingaanwijzers die met één aanraking drie keer knipperen, voorruitreiniging met één aanraking van de ruitenwisserhendel, cruise control (met een instelbare snelheid van 36 tot 150 km/u), ruitenwissers met regensensor, automatische koplampen en een elektrochrome binnenspiegel.
Made in Korea
De SsangYong Tivoli en XLV worden in Zuid-Korea gebouwd bij SsangYong Motor, dat voor 73% in handen is van het Indische conglomeraat Mahindra & Mahindra. SsangYong werd opgericht in 1954 en is de oudste autofabrikant en enige in SUV’s en 4x4’s gespecialiseerde producent van Korea.
UITRUSTING
Mechanisch
1,6-liter e-XGi160 benzinemotor van 128 pk
1,6-liter e-XDi160 dieselmotor van 115 pk met partikelfilter geïntegreerd in de katalysator
Manuele zesversnellingsbak met schakelindicator
Automatische zesversnellingsbak van Aisin met manuele schakelmogelijkheid
Intelligent 4x4-systeem met vergrendelmodus
MacPherson-veerpoten vooraan
Torsiestang achteraan
Multilink achterophanging (met Intelligent 4x4-systeem)
Elektrische stuurbekrachtiging (EPS)
Spanningsstabilisator
Brandstoftank van 47 liter
Smart Steer met 3 standen: Normal, comfort en sport
Stop-startsysteem op versies met manuele transmissie
Zitplaatsen
6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
In de hoogte verstelbare bestuurdersstoel
60/40 gedeelde achterbank met neerklapbare centrale armleuning met bekerhouder
Lederen bekleding - achterbank met neerklapbare centrale armleuning
Bekleding in rood leder
Bekleding in thermoplastisch polyurethaan (TPU) met Geonic-print
Stoffen bekleding
Geventileerde bestuurdersstoel
Verwarmde voor- en achterstoelen
Verstelbare hoofdsteunen vooraan
Klimaatregeling
Volautomatische airconditioning met twee zones, temperatuursensor en digitale display
Manuele airconditioning
Luchtkanaal naar achterbank om het interieurklimaat optimaal te beheersen
Positievetemperatuurcoëfficiënt (PTC)-verwarmer voor dieselversies
Stijl en afwerking
Radiatorrooster in zwarte pianolak
Sierstrips in helder chroom
Zonwerend glas voor de voorruit en zijruiten vooraan
Privacy glass voor zijruiten achteraan en achterruit
Gestileerde dakrails
Sportieve dakspoiler met geïntegreerd ledremlicht
18” aluminium velgen op banden in maat 215/45 - diamantgeslepen
18” aluminium velgen op banden in maat 215/45
16” aluminium velgen op banden in maat 205/60
16” stalen velgen op banden in maat 205/60
Bandenherstelkit
Noodwiel in maat 125/80R16
Lederen stuurvelg
Urethaan stuurvelg
Titanium accenten voor instrumentenpaneel in combinatie met beige en zwart interieur
Titanium en rode accenten in instrumentenpaneel in combinatie met rood interieur
Vloermatjes
Koplampen met hoogteregeling
Xenonkoplampen met hoogteregeling
Leddagrijlichten
Achterlichtblokken met leds voor zij- en remlichten
Tweekleurige profielen onderaan
Deurgrepen in koetswerkkleur
Hybride ruitenwisserbladen
Verchroomde klinken vanbinnen
Beschermingsprofiel voordeuren in inox
Tweekleurige speciale exterieurafwerking voor alle koetswerkkleuren
Sfeerverlichting in deurpanelen en middenconsole
Comfort
Intelligente instrumentengroep met keuze uit zes kleuren
Stuurwiel met manuele hoogteregeling
Verwarmbaar stuurwiel
Ledknipperlichten in de buitenspiegels
Elektronische cruisecontrol
Double DIN audiosysteem met mp3-speler en iPod/iPhone-aansluiting (met RDS)
7” hogeresolutie-aanraakscherm met audio streaming vanaf smartphones en weergave achteruitrijcamera
TomTom 7” navigatiesysteem met smartphonekoppeling en weergave achteruitrijcamera
USB-sleuf, Aux-ingang en HDMI-poort
Bluetooth handsfree
Dakantenne
Richtingaanwijzers met tipbediening
Verwarmde achterruit met ontdooiingstimer
Elektrisch schuif- en kanteldak met jaloezie
Elektrisch bediende ruiten met antiklembeveiliging
Klapsleutel met paniekalarm
Sleutelvrije deurontgrendeling
Smart key met elektronisch stuurkolomslot
Zes luidsprekers, waaronder twee tweeters voor een kwaliteitsvolle klankweergave
Audiobedieningstoetsen op het stuurwiel
Boordcomputer met buitentemperatuurmeter
12V-stopcontacten onder het instrumentenpaneel
Elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels
Automatische koplampen en ruitenwissers
Groot centraal opbergvak
Draagbare asbak
Digitale klok
Bekerhouders voor- en achteraan
Zonnekleppen met verlicht make-upspiegeltje
Dubbele gasvijzels voor kofferklep
Handgreep op de kofferklep
Elektronische kofferklepontgrendeling
Bagagescherm en bevestigingsnet
Gereedschapsset in de kofferruimte
220V / 110V omvormer in de koffer
Veiligheid
Zelfdragende koetswerkstructuur voor 38,5% gemaakt uit geavanceerd staal met hoge trekvastheid, 10 versterkte zones voor een optimale impactweerstand
Impactbalken in de deuren voor een optimale zijdelingse bescherming
Zeven airbags: frontale voor bestuurder en bijrijder, gordijnairbags voor- en achteraan, zijdelingse airbags voorin, knieairbag voor de bestuurder
Gordels met spankrachtbegrenzers en dubbele voorspanners
Uitschakelbare passagiersairbag
4-kanaals ABS
ESP met hydraulische rembekrachtiging, Hill Start Assist (HSA) en Active Roll-over Protection (ARP)
Noodstopsignaal - waarschuwingslichten gaan knipperen bij een noodstop
Geventileerde schijfremmen vooraan
Kinderslot
Anti-carjackingvergrendeling voor de deuren
Snelheidsafhankelijke waarschuwing bij niet-gedragen gordels voor & achter
Centrale driepuntsgordel achterin
Isofix- en tetherverankering voor kinderstoeltjes
Schijfremmen achteraan
Parkeersensoren voor- en achteraan
Uitstapverlichting in de deuren
Antidiefstalsysteem met immobiliser
Achterruitwisser met sproeier en intervalfunctie
Handbediende parkeerrem
Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS)
※ De bovenvermelde uitrusting is gebaseerd op de Europese versie
Technische specificaties
Aandrijving |
2WD |
AWD: |
2WD |
AWD: |
||||||
Transmissie |
6 Man. |
6 Aut. |
6 Aut. |
6 Man. |
6 Aut. |
6 Man. |
6 Aut. |
|||
Afmetingen |
Totale lengte |
mm |
4.440 |
4.440 |
||||||
Totale breedte |
mm |
1.798 |
1.798 |
|||||||
Totale hoogte |
mm |
1.605 (1.635 met dakrails) |
1.605 (1.635 met dakrails) |
|||||||
Wielbasis |
mm |
2.600 |
2.600 |
|||||||
Spoorbreedte |
Vooraan |
mm |
1.555 (1.550 : 18”) |
1.555 (1.550 : 18”) |
||||||
Achteraan |
mm |
1.555 (1.550 : 18”) |
1.555 (1.550 : 18”) |
|||||||
Overhang |
Vooraan |
mm |
865 |
865 |
||||||
Achteraan |
mm |
975 |
975 |
|||||||
Oprijhoek |
graden |
20,0 |
20,0 |
|||||||
Vertrekhoek |
graden |
20,8 |
20,8 |
|||||||
Overschrijdingshoek |
graden |
17,0 |
17,0 |
|||||||
Doorwaarddiepte |
mm |
300 |
300 |
|||||||
Minimale bodemvrijheid |
mm |
167 |
167 |
|||||||
Minimale draaistraal |
m |
5,3 |
5,3 |
|||||||
Kofferinhoud |
Liter |
720 (zonder schaal) |
720 (zonder schaal) |
|||||||
Gewicht |
MTM |
Kg |
1.870 |
1.950 |
1.970 |
2.060 |
||||
Rijklaar gewicht |
Kg |
1.315 |
1.345 |
1.450 |
1.405 |
1.425 |
1.505 |
1.535 |
||
Maximaal sleepgewicht |
Geremd |
Kg |
1.000 |
1.500 |
||||||
Ongeremd |
Kg |
500 |
500 |
|||||||
Motor |
Brandstof |
- |
Benzine |
Diesel |
||||||
Inhoud |
cc |
1.597 |
1.597 |
|||||||
Boring x slag |
mm |
76 x 88 |
76 x 88 |
|||||||
Compressieverhouding |
- |
10.5 : 1 |
15.5 : 1 |
|||||||
Aantal cilinders |
- |
4 in lijn |
4 in lijn |
|||||||
Prestaties |
Max. vermogen |
kW bij o/m |
94,1 / 6.000 |
84.6 / 3.400 - 4.000 |
||||||
pk bij o/m |
128 / 6.000 |
115 / 3.400 - 4.000 |
||||||||
Max. koppel |
Nm/o/m |
160 / 4.600 |
300 / 1.500 - 2.500 |
|||||||
Nm bij o/m |
160 / 4.600 |
300 bij 1.500~2.500 |
||||||||
Topsnelheid |
Km/h |
178 |
172 |
172 |
170 |
174 |
170 |
174 |
||
Brandstof Verbruik |
CO2 (gecombineerd) |
g/km |
165 (159*) |
176 |
184 |
121 (117*) |
154 |
131 (127*) |
164 |
|
Gecombineerd |
l/100km |
7,1 (6,8*) |
7,6 |
7,9 |
4,7 (4,5*) |
5,9 |
5,1 (4,9*) |
6,3 |
||
Stad |
l/100km |
9,5 (9,0*) |
10,3 |
10,8 |
5,4 (5,1*) |
7,5 |
5,7 (5,4*) |
7,9 |
||
Buiten de stad |
l/100km |
5,6 (5,5*) |
6,0 |
6,2 |
4,2 (4,2*) |
4,9 |
4,6 (4,6*) |
5,3 |
* Cijfers met stop-start (ISG)
※ De bovenstaande technische kenmerken kunnen licht variëren naargelang van regionale homologatievereisten of marktspecificaties.
※ De benzine- en dieselgegevens zijn gebaseerd op de Euro 6-norm.